>> CHIPTUNING  V-MAX

V-MAX of SNELHEIDSBEGRENZING.

Om de bereikbare maximale snelheid niet aan het toeval over te laten, werd bij BMW met de invoering
van de 750i , voor het eerst een snelheidsbegrenzing ingebouwd. Vanaf modeljaar 1993 werden alle
modellen standaard voorzien van deze begrenzing. Met de invoering van het digitale motormanagement
is deze begrenzing perfect uitvoerbaar als deze ECU's een signaal van het combi-instrument ontvangen.
Indien een bepaalde snelheid wordt overschreden, knijpt de ECU de brandstoftoevoer dicht en begrensd
hierdoor de bereikbare eindsnelheid. Dit is tegenwoordig standaard bij elk automerk.
Zo is bij AUDI, BMW en MERCEDES deze V-MAX op 250 km/h geprogrammeerd.

Deze V-MAX kan op aanvraag apart, of samen met een chiptuning, geherprogrammeerd worden.
Deze programmering kan tot doel hebben om bepaalde wagens in de racewereld hun snelheid te
optimeren. Anderzijds kan deze V-MAX ook op een lagere snelheid worden ingesteld waardoor u zich
dan zelf verplicht dat uw wagen bv. niet harder dan 130 km/h kan rijden.